Umur Grubu S/4HANA ile dönüşüm

Umur Grubu bünyesinde bulunan 6 firmanın SAP S/4HANA geçişinin GoLive danışmanlığında tamamlandığı projede standartlaşma, sadeleşme, merkezileşme, mobilite ve iş analitiği avantajları sağlandı.

1988 yılından bu yana basım ve kırtasiye sektörünün öncülüğünü yapan Umur Grubu bünyesinde Umur Basım, Printaş Basım, Ankara Form Kağıt, Umur Kırtasiye, Antform Basım ve Ofmark Ofis Malzemeleri olmak üzere 6 firma bulunuyor. Umur Grubu müşterilerine 120 bin m2 üretim depolama alanı, 230 makinelik üretim parkına sahip entegre tesisinin yanı sıra Ankara, İzmir, Kocaeli ve Antalya'da bulunan matbaaları ve 81 ile yayılmış geniş satış ve dağıtım ağı ile hizmet sunuyor. Basım alanında hizmet verdiği 8 ana ürün grubunun yanında, kırtasiye sektöründe de dünyanın önde gelen markaları ve kendi yarattığı markalarla tüketiciyi buluşturuyor. Türkiye'nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu arasında yer alan Umur Grubu sektöründeki tüm gelişmeleri ve teknolojik yenilikleri yakından takip ediyor ve yatırımlarını sürdürüyor. 

Müşterilerine en yeni teknolojilerle, en iyi hizmeti sunmayı hedefleyen Umur Grubu bu hedefine ulaşmak üzere “Dijital Değişim ve Dönüşüm Projesi”ni gerçekleştirdi. Grup bünyesinde bulunan 6 firmanın SAP S/4HANA geçişinin gerçekleştirildiği projede Umur Grubu’na GoLive’ın deneyimli ekibi yol gösterdi.

Dijital değişim ve dönüşümle stratejik çeviklik ve sektörde rekabet avantajı kazanmak amacıyla başlanan projede S/4HANA geçişi ile birlikte standartların oluşturulması, merkezi yapının kurulması, mobil ve iş analitiği uygulamalarıyla maksimum fayda sağlanması hedeflendi.

Umur Grup CEO’su Nedim Umur’un süreç sahipliği ve Umur Grubu IT Direktörü Sabri Asil Eyüp’ün sponsorluğuyla başlayan projenin liderliğini Umur Grubu Kurumsal Kaynak Planlama ve Geliştirme Müdürü İsmet Çakıroğlu ve GoLive Proje Yöneticisi Neslihan Zahmetsiz üstlendi. Umur Grubu Bilgi İşlem Analistleri Hüsnü Topçu, Osman Şahin, Turgut Bekil, Yasin Yıldırım’dan oluşan ekibin yönetiminde yürütülen projede yapılması gerekenler şu şekilde belirlendi: 

  • Süreç iyileştirmelerinin gerçekleştirilmesi
  • İş birimlerinin süreçleri içselleştirmesi ve yetkinliklerinin artırılması
  • KPI bazlı ölçümleme ve değerlendirme
  • İş analitiği ile hızlı ve zamanında raporlama
  • Fiori ve mobil uygulamaların yaygınlaştırılması

2018 yılı Haziran ayında başlayan çalışmalar 2019 Ocak ayında, 6 ay gibi bir sürede tamamlandı. Kısıtlı zamana, kullanıcıların eski sistemdeki 12 yıllık alışkanlıklarına, süreç boyunca oluşan değişikliklere rağmen projenin başarıyla tamamlanmasında proje sponsoru Sabri Asil Eyüp’ün desteği ve kararlılığı, Kurumsal Sistemler ve Geliştirme Müdürü İsmet Çakıroğlu’nun Golive proje yöneticisi Neslihan Zahmetsiz’le tüm modüllere yön veren özverili çalışması ve koordinasyonu etkili oldu. Net ve anlaşılır hedeflerin belirlendiği projede SAP En İyi Uygulamalar doğrultusunda kurgular oluşturuldu ve kaynakların etkin kullanılması sağlandı. Tüm proje paydaşlarının özverili çalışmalarının sonucunda başarıyla tamamlanan proje ile 6 firmadan 886 çalışanın işlerini en yeni teknolojilerle, en iyi şekilde yapabilmesi sağlandı. 

Sadeleşme, standartlaştırma ve merkezileştirme çalışmaları sonucunda 
•    Müşteri Cari Sayısında %60 sadeleşme
•    Malzeme Sayısında %45 sadeleşme
•    Satıcı Cari Sayısında %85 sadeleşme
•    Satış Grubu Sayısında %91 sadeleşme
•    Sat-Sas Stratejilerinde  %83 sadeleşme sağlandı.